PEMBACA / READERS

 mualai 26 SEPT 2010
since 26 september 2010

13 October 2006

Anak

Nikmat sebuah perkahwinan apabila kita dikurniakan zuriat penyambung keturunan kita. Bagi aku, prinsip perkahwinan hanya untuk menyambung zuriat keturunanku dan penyambung kasih sayang aku. Mungkin sifat keibuan aku sangat mendalam sehinggakan aku sendiri sering menginginkan anak. Tapi itu semua ketentuan Ilahi. Aku hanya dapat bersabar. Kadangkala aku x faham kenapa ada juga manusia yang sanggup membuang anak? apa salah mereka? bukankah dia adalah keturunan kita? kalau kita membuat dosa, janganlah anak dijadikan mangsa atas kesilapan dan kerakusan kita sebagai manusia. Dimana perginya sifat keperimanusiaan & sifat keibuan mereka sehinggakan sanggup membiarkan anak menangis keseorangan. Setiap kali aku baca surat khabar mesti ada berita bayi dijumpai mati dalam beg la, bayi ditinggalkan dalam surau la, macam-macam..semua kes buang anak. Dowang ni takde hati ke buat camtu?.. Aku pelik dengan dowang ni..berani buat berani tanggungla.. nak sedap sorang-sorang..biler hasil dah ada x reti nak jaga. iskh....apela mereka ni... p/s: kan best aku ada anak ...mesti comey cam aku.. hehe

0 comments:

 
template by suckmylolly.com