PEMBACA / READERS

 mualai 26 SEPT 2010
since 26 september 2010

11 October 2006

Teringat zaman budak-budak [Part 2]

Dulu masa aku kecik-kecik dulu, aku suka ikut abg aku main. Kira kitowang main ikut musim la. Ada musim kitowang main roundes jek..lepas tu main layang2..main bola tamparla..main badminton la. Ikut mood la masa tu.. Aku selalu main bola sepak tiap petang ahad. Lawak x lawakla aku masa tu..dah la pendek..kecik.. perempuan ..main bola dgn budak lelaki. Mak aku dah x larat nak berleter. Aku suka main bola dengan dowang.. masa tu aku jadi keeper. abg akula dia takut aku kena tolak dgn kengkawan dia..dia suruh aku jadi goalkeeper. iskh..iskh.. kadang2 aku tukar gak dgn kawan aku..aku main luar gak. hehehe Yang syoknya sepanjang aku jadi keeper tu..x banyak bola yang boloss. Tu yg abg aku suka ajak main bola dengan dia. Masa aku kecik dulu, aku ni bantut.. katek je.. kecik..kurus mayb masa tu aku hyperaktif kot. Skrang ni yang banyak ikut perangai aku..anak buah aku yang no 2..Ahmad Danish.. memang sebijik cam aku. lasak, cerdik, peletah, xleh dok diam..hehe Aku ingat lagi masa aku 8 tahun, masa tu tgh gila cite jepun.. kalau korang ingat cite 'mero attack' ala cite pasal team bola tampar. Pergh..masa tu memang kengkawan aku suka ajak main bola tampar. Abah aku sponsor bola.. almaklumla anak bongsu..( masa tu la bongsu). Tiap petang bantai main bola tampar sampai mak aku menjerit suruh balik. Selagi langit x gelap..selagi tu la aku ngan kengkawan aku main x ingat dunia. Masing2 tunjuk kebolehan main bola siap buat aksi cam dalam cite tu. hehehe.. Tapi paling melawakkan kawan aku ni sengal sikit, bila team aku bagi bahasa isyarat..dia mula blur.. adoiii..... kalah team aku. memang dia sengal. Cam biasa la kawan2 aku masa tu semua lebih tua dari aku..abang-abang la katakan dowang tu. Aku ni je budak kecik..hehe..

0 comments:

 
template by suckmylolly.com