PEMBACA / READERS

 mualai 26 SEPT 2010
since 26 september 2010

10 January 2011

TAHNIAH ANA RAFFALI

Wahhh pagi-pagi ni di sana sini menyebut tentang AJL25.
Ada yang suka , ada yang x suka, ada gak yang mencemuh dengan keputusan AJL25 malam tadi.
hahahahahaha...


Siap ada yang tubuhkan fanpage untuk mengutuk JUARA AJL25 : ANA RAFFALI tu.
erm.. bagi aku itu semua kerja orang yang tak faham konsep.

wei, tolonglaaaaaaaaaaaaa.. AJL tu kan  JUARA LAGU bukan JUARA ARTIS..
Pertandingan tu kan mempertandingkan LAGU atau LIRIK. kalau untuk artis ,persembahan tu yang KATEGORI PERSEMBAHAN. haiyoooooooooooooo.. pesal la kowang ni xleh nak pk.

Bagi pendapat aku, semua lagu yang dipertandingkan malam tadi adalah yang TERBAIK dalam TERBAIK.
Semua lagu mempunyai bait yang hebat & mempunyai mesej yang tertentu tapi KEMENANGAN ANA RAFFALI adalah 1 kemenangan yang BERMARUAH.
Aku rasa lirik lagu TOLONG INGATKAN AKU tu, sungguh berlainan dan agak jarang lagu melayu kita dipertengahkan begitu. Dari bait-bait puisi indah sastera melayu (walaupun sebutan bahasa nyanyian ana tidaklah begitu kemelayuan) tetapi bukan itu yang dinilaikan. Apa yang patut kita nilaikan ialah bait-bait sesebuah lagu itu adakah ia ada kelainanm, ada jiwanya, ada bahasanya dan itu yang mencuri hati juri-juri termasuk aku.

Setelah aku mendengar dan melihat sendiri persembahan mereka semua dari peringkat rehearsal hingga ke final, aku memang sudah agak nama-nama ini. Aku meletakkan lagu ANA RAFFALI, A.P.I, FAIZAL TAHIR,YUNA,BLACK & FAIZAL TAHIR antara lagu yang akan merebut 3 kategori JUARA LAGU. Untuk persembahan pula aku meletakkan TOMOK, FAIZAL TAHIR selaku perebut tempat persembahan terbaik. 

TAHNIAH BUAT SEMUA YANG BERTANDING.. ANDA SEMUA ADALAH PEMENANG.:)

TAHNIAH BUAT ANA RAFFALI, MALAM TADI ADALAH MALAM AWAK MENGEMBANGKAN PENULISAN & KARYA TERHEBAT.


6 comments:

Mama Herda said...

aku suke tgk dia ni sbb dia pakai baju kurung..hehehehe..

(al-kisah aku x tgk AJL25 ni..)

eLYies said...

aku tak tgk pun AJL..ngantuk!!

Lyana said...

ok lah tu memang sebab sebab bakat penulisan lirik dan lagu...memang hebat walaupun sore hancus...

BUNGA said...

x tau nk komen apa sbb x pnh pun dgr lagu dia.. tp cntik juga ana raffali ni yer.. hehehe

Bibu said...

aku pon tgk sekerat je..tapi aku baca lirik de tadi mmg patut pon de menang..tapi hebat eh sume de angkut sbb lagu de hehe

ILA HAFIZ said...

tolong ingatkan aku 1 penulisan puisi yang kuat pada bait liriknya. kalau kowang nak tau puisi atau penulisan yang baik.. g la study skit sastera. hehe...

kalau nyanyian bagus mana pun kalau lirik tu melodi tu lemah x guna gak. so terimalah kemenangan gadis ini sebagai pendorong dia berkarya

 
template by suckmylolly.com