PEMBACA / READERS

 mualai 26 SEPT 2010
since 26 september 2010

07 January 2011

IIUM LIBRARY CLIENT DAY 2010

Bulan 12 tahun lepas memang tiap tahun aku busy. sangat lah busy dengan meeting, keje hakiki yang terakhir utk disiapkan sebelum masuk tahun baru, preparation client day office lagi. Sebut pasal Client day ni dah 4 tahun, jabatan aku adakan HARI MESRA PELANGGAN atau lebih dikenali IIUM LIBRARY CLIENT DAY (almaklumlah international university, semua ayat nak wat dalam english, nanti x paham lak foreigner nak baca kan?..) hehehe..


Semua department yang provide servis akan bukak booth di perkarangan lobby library untuk bermesra dengan pelanggan. Department aku pun tak ketinggalan sebab kami ni. Walaupun aku ni staf teknikal yang hanya duduk balik tabir pun terpaksa terlibat gak. Haru gak sebab aku ni 20% je tahu pasal customer servis. 

Dah nama pun tukang balik langsir.. mana la aku tau kalau student ni tanya aku mana ceruk buku dowang nak cari. ehehehe.2 minggu aku training untuk client day ni. Alhamdulillah aku leh buat dengan cemerlang. Bukan nak kata pandai tapi otak aku ni cepat pick up (berlagak la plak) hahahaha.. x caya tanyala opismate aku.. btol x kawan-kawan?.. hahahaha

Apa yang ada masa client day ni? Maybe ada blogger yang datang sini student atau kakitangan IIUM. Aku bagitau kowang ek, kalau tiap kali ada client day. meh la rajin-rajin datang sini. Kowang leh setup lappy ke wireless ke on the spot untuk kegunaan dalam atau luar kampus. Selain tu kowang leh wat registration membership & leh settle kejap tu jugak. Kowang leh settle denda kelewatan pemulangan buku aritu je. Selain tu leh tanya ke dapat info ke pasal servis yang ada dalam library dengan mudah. 

Setiap kali client day, pihak library pasti menjemput penulis buku yang terkenal. Macam tahun ni kami panggil penulis buku NATRAH, Fatini Yaacob. Selain tu, ada jualan buku-buku dengan diskaun yang berbaloi dari publisher yang famous. Booth jualan pakaian muslimah pun banyak kat luar perkarangan library. 

So, apa lagi tahun depan jangan lupa datang ye. hehehehe :p
 
 tengah busy melayan customer yang nak register digital services

 tudung pepel tu BOS aku.. sibuk menyusun token untuk KUIZ
 serius tu nak check nama customer dalam sistem UIA.. tgh nak approvekan dowang la ni
 spekong ye cik ila oi.. minah tu tak reti cakap melayu..hehe
 explaination time & tunggu customer fill up form
 antara bahan -bahan yang kami ditigize ke bentuk digital (zaman IT kenala up to date)
 Opismate tengah bincang depan kaunter ..hehe
haa..busy melayan customer yang tengah pening jawab soalan KUIZ.. :)

4 comments:

A.I said...

Ila gigih!! (^_^)

Ibu Mifzal said...

IIUM dalam kenanganku..huhu

Mama Zharfan said...

lagi 3 bln, me balik ke IIUM hehehhe

eLYies said...

patut la tak nampak ruper..BZ rupenya...

 
template by suckmylolly.com