PEMBACA / READERS

 mualai 26 SEPT 2010
since 26 september 2010

03 December 2009

ALKISAH RAYA QORBAN

Tahun ni aku beraya di kampung atok apis di Jalan Tok Karim, Jeram. k.selangor. Alhamdulillah tahun ni bapak mertuaku HJ HOD dah berniat nak wat korban di kampung saja. Persediaan dah dibuat & kami anak banak ipa duai cucu2 balik ke kampung. 1st time izz tengok lembu terkorban di depan mata. hehe dia mmg x takut sampai cakap "mummy cow mati" ..bijak anak mummy. Yang kesiannya kat izz ni, dia mengalami eczema yg teruk semasa di kg. Baru sehari dok kg dah macam2 kat dia. Aku lak naik rimas dibuatnya. (mmg x layak jd penghuni kg aku & izz ni..haha) Cuaca amat panas menyebabkan badan izz naik ruam eczema tebal di badan.. 4-5 kali aku mandikan dia. sapu krim pun x leh jalan...ubat lak lupa nak bawak.. next time kalau p mana2 kena standby ubatan eczema dia. kalau x jgn kata dia yg meragam..aku pun leh naik meragam jugak. haha.... k la.. tgk je suasana sepanjang majlis qurban....
:: di halaman rumah :: :: anak- anak buah kami & biras aku :: :: encik lembu yg akan dikorban :: :: proses qorban :: redha dah dia :: :: selamat dah..... bak kata izz "cow mati" :: :: bersama mertua & ipa duaiku ::

2 comments:

ai said...

pestime tengok lembu ala new zealand tu kene korban.. (^_^)

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

aku tak sampai hati nak tgk lembu kena sembelih. kesian.. :(


apdah. makan daging lembu nak hehehe

 
template by suckmylolly.com