PEMBACA / READERS

 mualai 26 SEPT 2010
since 26 september 2010

18 November 2008

Carrot Cake wif epal

Nila percubaan pertama aku utk buat kek karot + epal. Memandangkan aku mmg peminat kek karot. izz pun suka. malam td aku pun cuba la buat sendiri dengan berbekalkan resipi yang diambik dr site obersea.( ceh..konon nak pure la)..
Hasilnye alhamdulillah menjadi cuma lepas ni aku kurangkan sikit gula kalau epal aku manis. semalam aku guna epal gebu..manis plak tu.. utk tekak aku yg x bape suka manis..berdesing plak tinge aku makan kek ni.
Pagi tadi siap potong2 letak 3 bekas. 1 bekas bawak p opis.. 1 bekas simpan dlm fridge utk kudapan aku ngan izz & 1 bekas lg bekalan izz ke taska..santapan bersama kengkawan & teachers dia. Opismate aku ckp sedap..ok ..so, lega la sikit rasanya.
Aku campurkan hirisan karot, epal cincang, kismis & kacang walnut. semua ni bagus utk anak2 sbb epal baik utk tenaga anak-anak, karot pun utk kulit & mata, kekacang utk tulang dan sel darah merah & kismis utk cergas & perkuatkan minda. :D

10 comments:

yul said...

wa...rajin ko ila...pesal xbt bntuk tetek..kahhhhhhhhhhhhh

mummy-izz said...

acuan tetek takde...:)) wakakaka

ai said...

nape ngko tak sediakan sebekas utk aku kt opis ni???..dah dekat, pass jelah wei..huhuhu

mummy-izz said...

hehe..la yeke kak ai.. esok la ila suruh apis antokan.. :D

Bibu said...

amboi rajin tebangun ko ni Ila..tapi aku carrot kek ni kureng sket...syabas Ila!

elYies said...

nak..nak..nak...nak...nak...
leleh dah ni..hahahahha

Nur Syafawati said...

caya la ila!!!! i suspek u!!!
hahah..u dah terjebak dgn baking2 ni..kahhhhhhh..rajin2 kan la diri selalu..heheh..suke izz nanti..sedapnyer carrot cake ila...mesti izz makan x hengat dunia..huhuhuh

saveme_zero said...

aihh..rajinya. meh skit oii

Eda said...

ajinnya besen aku sorang nieh...klau la aku kat msia..ari2 ku sanggupkan diri singgah umah ko..melantaks...hehe

Mummy ILa said...

besen - xpela ..ko balik sini nanti..aku masak byk2 kasi ko makan.

 
template by suckmylolly.com