PEMBACA / READERS

 mualai 26 SEPT 2010
since 26 september 2010

11 November 2008

Izz diserang jangkitan bakteria

jam 8.15malam..aku ngan apis bawak izz ke klinik UIAM. Izz cam biasa happy je. Mengarah babah dukung ke sana sini. Nak jalan aku x kasi sbb dia x pakai kasut. Hanya berstokin je.

5min aku menunggu giliran izz. ramai plak student yg x bape sihat (mayb malas nak g kelas esok..so, mintak MC la tu) hehe.. :)
Bila jumpa doktor, doktor check suhu izz, izz demam sikit tp cara izz mmg x nampak demam. still aktif sampai tolong kemas meja doktor. Aku bgtau doktor ttg sejarah jangkitan tu, dia pun sebok gak nak bgtau doktor tp dlm bahasa dia la. hehe.. izz...izz...sabo je la mummy dgn adik ni tau!.. hehe
Doktor ckp izz diserang jangkitan bakteria. Ada kemungkinan disebabkan izz ad akutip something yg kotor tanpa aku sedari dan masuk ke dalam mulut. Patutlah jumaat lepas bibir dia berdarah. izz asik main air liur je. Ada kemungkinan air liur tu dah dijangkiti & terjadila tompok merah seolah cacar air tu di bawah mulut dia. bila tompok tu berair..izz plak gosok & air tu terkena kawasan hidung & terjadila apa yg terjadi pada dia sekarang. Doktor ada kata gakl, gelembung merah tu bukan kerana eczema. Yelah, b4 this izz mmg alami eczema.
Doktor kasi krim sapu & antibiotik. kena habiskan sebotol tu. nak x nak izz kena makan gak.
sian tgk dia tp dia pun cam x kisah. gelembung tu pecah semasa di klinik. Dia langsung x nangis cuma mata berair. mayb pedih kot.. very strong izz!!...
malam tido cam biasa. mummy sapu krim pun dia diam je. mummy doakan izz cepat sembuh sayang...
>> waiting for 3 patients..
>> izz & babah kat klinik UIAM..tgh tunggu turn..
>> krim sapu, antibiotik, ubat demam
> bawah bibir izz pun ada tp dah nak kering
>> keadaan hidung izz pagi tadi. dah mula mengering cuma
 tepi hidung tu masih berair sikit

5 comments:

Rafizah Nordin said...

semoga Izz cepat sembuh...
ila tgh perati2 sll.tgh sibuk mengutip.sume bende nak masuk mulut.
mierza pun sama.satu hari 3/4 kali sapu rumah.tp cam ila kes lain sbb Izz tinggal kat nursery.kene gtau cikgu la...

mummy-izz said...

tenkiu kak za.

tula dah pesan kat teacher2 dia kat TASKA. kami pun sekarang alert lebih kat dia. sejak2 suka makan ni semua benda nak makan. kol 12 pun nak makan..

ai said...

isk..teruk gak kan?? musti tak selesa..

mummy-izz said...

dia ok je kak ai.. cam xde apa berlaku.
bila gelembung tu pecah..mata dia berair..x menangis plak dia. kita ni lak yg seriau nengoknye

ayien78 said...

kesiannya...mesti izz asyik merengek jek ekkkk

cam jay bila demam jek kena pki nubeliser....demam batuk mesti kena pki menda tu...silap2 dia ikut wan dia...ada asma...huhuhuhuhu

 
template by suckmylolly.com