PEMBACA / READERS

 mualai 26 SEPT 2010
since 26 september 2010

27 November 2008

Pancakes Homemade

Pagi ni terbuat lak pancakes. Almaklumlah arini opismate semua p kursus. aku xde geng nak p cafe. So, nak jadikan cite kol 630 pagi td aku dah start bancuh bahan & buat pancakes. Aku bekalkan si izz sekeping. Aku pun bawak la ke opis.. makan dgn susu pekat. minum plak tea-o kegemaran aku..perghhh...sedappp...BISMILLAH ye.. :)
Resipi : (Anggaran 5-6keping)
1 cawan tepung gandum
11/2 cawan susu segar
1sudu besar baking powder
1sudu besar gula
1 biji telur (dipukul dulu)
secubit garam
Caranya :
1- Masukkan semua bahan ke dalam mangkuk & kacau hingga sebati & pekat.
2- Panaskan kuali pan. Griskan sikit dgn butter atau kalau pakai pan non-stick
3- Guna api yg kecil .. sendukkan bancuhan ke atas kuali & biar dia masak & balikkan
4- Angkat & hidangkan.. leh hidang dgn hirisan buahan seperti pisang,strawberi atau aiskrim,madu,coklat,syrup atau susu manis.

9 comments:

nizajeff said...

sodapnye..nyum nyum...bt la lbih bekalkan aku sekeping..bekalkan izz je mane aci.kahhhhhhhhhh

Mummy ILa said...

haha...ko jauh.. kalau x leh aku suapkan. :)

Mama-Miya a.k.a "Jedi Hopeful" said...

ni la pancake glemer yg izz suka tu eek? yum yum..kalau makan dgn ice-cream mesti lg sedap :D

nasz said...

rajin nye pg2 dah masak pancake...

ZiE said...

adoii sedapnyaaa ngan susu pekat... tak tahann ni pagi2 tengok menu ko ila

Eda said...

apsal gelap penkek ko besen..??hangit kerw??

Mummy ILa said...

eda ~ bukan gelap la.. cokelat 95% nak ke arah hangit..api terkuat plak. hehe...:d

Shais said...

amboi....rajin membancuh tepung...kalo akak roti jer..hehehe.

saveme_zero said...

ila...resepi oi. menyelerakan lak aku tgk.

 
template by suckmylolly.com