PEMBACA / READERS

 mualai 26 SEPT 2010
since 26 september 2010

20 January 2009

BOBOY PERGI BUAT SELAMANYA

>> boboy dalam kenangan Semalam, kucing kesayangan aku pergi meninggalkan aku sekeluarga buat selamanya. Kucing ni kucing yang paling aku sayang. Aku yang lihat dia lahir ke dunia ini & akhirnya setelah 4 tahun setengah, dia pergi tinggalkan aku selamanya. Boboy mati di pangkuan mak aku kira2 jam 11.48 pagi semalam. Punca kematian x dapat disahkan sangat sbb aku x sempat nak bawak ke klinik. Mengikut cerita mak aku, dah 3 hari dia sakit, muntah2 kuning & x larat nak bangun. Sebelum ni pun dia ada gak sakit sbb terkena racun & bisa. Almaklumla kucing aku ni jenis pemburu. suka sangat wat aksi atas pokok la..tangkap ular la apa la keje dia. kekadang bawak anak ular masuk umah. aku la orang paling ketakutan sbb aku kan fobia ular. Kali ni aku rasa dia termakan atau terkena bisa binatang. Selama 3 hari sebelum kematian dia semalam, mak aku mmg malas nak bgtau aku sbb dia pk leh rawat si boboy ni cam biasa. Mak aku dah mula risau semalam & bgtau aku suruh bawak ke klinik. Dalam perjalanan semalam, abg aku sms..ckp dia dah takde. Boboy selamat dibersihkan & dikebumikan di belakang umah bersama2 kawasan pakcik,makcik,adik badik dia sebelum ni ditanam. Kenangan bersama boboy yang cerdik sentiasa aku ingat hingga ke akhir hayat aku. Terima kasih boboy sbb hidup menjadi penghibur, peneman kami sekeluarga. Tenanglah kamu di sana...... :(
Masa nak balik umah semalam, aku singgah jusco. Bawak izz jalan2 sambil merawat kesedihan aku ni. P makan KFC..mmg x ramai p sana. Mayb orang tgh sebok boikot. Bagi aku, minta maaf la pada sesiapa yg x setuju dgn aku tp ini pendirian aku. Aku takkan boikot TESCO, KFC, MCD disebabkan aku mmg rasa benda2 ni x byk membantu mengubah pendirian si kafirun tu sume. Bayangkan di MALAYSIA, 99% yang bekerja di sektor ini adalah orang BUMIPUTRA. kalau kita boikot, dowang yang bekerja nak makan apa?.. nak keje apa?.. Kalau la kedai runcit PAK ALI jual barangan murah sama seperti TESCO, insyaALLAH aku akan pegi sana. Tapi aku masih berpihak ke TESCO sbb sana barangan berpatutan dan dgn taraf hidup di malaysia ni yg amatla tinggi buat masa sekrang, ramai yg memikirkan keuntungan utk berjimat cermat.
Kalau STURBUCKS..aku masih boleh boikot sbb mereka lebih memihak pada bangsa & kaum lain.

13 comments:

Eda said...

nasib baik aku tak sempat kenai boboy ko ila..klau tak aku pun tumpang bersedih..hehe..sebab aku ni pencinta kucing...aku paham pasaaan ko ila..dulu time kucing aku pergi pun aku satu hari menagis kat dalam kelas..huhuhuh..sedihh wooooo..sebab tu aku takmo bela lag dah..kang emo lebih aku nih..kahhhhh...oh yer..aku sokong gak pendapat ko ila..bukan bermaksud aku sokong israel..tapi ade betulnya jugaks..org yahudi ni mmg dah diciptakan 100 kali lebih bijak drpad bangsa2 lain..mcm mana boikot pun takde maknanya...Orang Afrika, Orang Jerman ataupun Orang Malaysia tidak mungkin hidup tanpa menggunakan barangan Israel/Amerika.. kalau tak ..tak leh carik mkn la org msia tul tak?

ZiE said...

aku ni bukan peminat kucing.. nak pegang pun susah. kalau kucing melintas je aku memang tak berapa suka.tapi aku faham perasaan ko ila. sabar ye

MUMMY ILA said...

btoi tu besen. aku x pedulik apa orang kata. Kafir tetap KEJAM sampai KIAMAT. Aku cuma sedih bangsa ARAB je xmo mengubah nasib mereka, padahal merekalah bangsa yg terbesar yg boleh jatuhkan KAFIR tu. Apa pun kita leh cari jalan lain selain memBOIKOT barangan yg kita sendiri perlukan.

MUMMY ILA said...

zie..aku mmg sayang kucing. semua kucing aku dpt layanan cam manusia. dowang tu cam adik2 aku..

ai said...

kalau mak aku mau meroyan kucing dia mati. huhuhu..demam pon ye gak. :(

Rafizah Nordin said...

i no komen...tgh aku tak rase nak makan,aku tak makan la...tp klu tgh aku tingin nak makan,aku belasah je.boikot tak boikot...aku tak pehdulik...ekekekkkk

Tinie said...

sedey jer bila binatang kesayangan kita dah xder kan..sabar yer..

MUMMY ILA said...

hahaha...

kak ai~ aku semalam dah menangis dah. tu pasal aku istiharkan CUTI !!

Kak za...~ sama la kite

nasz said...

aku ingat sape la si boboy tu. rupanye kucing... aku tak penah ade binatang peliharaan, sbb aku malas nak maintain. aku pon tak tau camane rasa kehilangan ko ila. ape2 pon takziah la...

elly said...

org tua2 kata x elok amik gambar binatang nie, sbb nti binatg tu cepat mati... tah la... org ckp la... ape pon takziah ila... w/pon dia kucing, kalo kite dah sayang... memg tetp terasa kehilangannya...

MUMMY ILA said...

takdenye suely..kucing aku semua amik gambo. hahahaha.. aku rasa kucing aku dah 4tahun setengah hidup. Paling lama kucing aku hidup 6 tahun. lama tu utk tempoh kucing

Mama Herda said...

huhu..kucing aku pun dulu mati ila..sbb dia rindu kt aku..aku study kat swak jadi dia kesunyian..mak aku call ckp dia dh mati huhu...dulu pn dia nk mati gak sbb mkn racun tp aku jg siang mlm siap bg mkn mnyak gamat..hahaha..alhamdulillah dia sihat..lps aku further dia mati..

psl boikot lak..same laaa..aku bru2 ni beli coke..laki aku sound..aik..aik x boikot ke..aku jwb, laaa dh teringin nk minum nk wat cmne..dahaga sgt nk minum cke..lgpun dh lame coke ni btapak..bnda2 ni mmg x leh wat..ni baru coke..belum arak lagi yg dok di agungkn bukan aje org kafir..org islam pun same..tul x..jadi kesimpulannya..kita berdoa pada Allah mudah kn perjalanan yg di alami oleh bangsa palestin & umat islam..ada hikmah di sebalik kejadian..ISRAEL lak..buat le ape2 pun kt diorg..klu dh nama ISRAEL..aku maleh nk ckp le..kang..x cukup page kang..buat aku baran je kang..

Bibu said...

aku paham perasaang ko Ila
aku pon penah kuicng kesayangan mati kene lenyek kete pakcik aku..wuaaaaa
bab boikot tu aku setuju. sbb nak boikot yang jadi kesan pekerja2 kite gak..bile dah boikot.. sales/production kurang sure kene buang keje...so sape yg dibuang keje? adalah org kite jugak!!

 
template by suckmylolly.com