PEMBACA / READERS

 mualai 26 SEPT 2010
since 26 september 2010

10 December 2008

LANDSLIDE @ BKT ANTARABANGSA

Sabtu (6 dec) lepas kita semua dikejutkan dengan berita tanah runtuh di Bukit antarabangsa, selangor yang telah meranapkan 14 buah banglo. Kejadian tersebut telah menyebabkan kesemua penduduk di bukit tersebut terkandas akibat jalan utama mereka terputus. Kejadian ni mengingatkan aku pada kejadian yg pernah berlaku suatu ketika dulu, Highland towers apartment yg terletak berhampiran dgn lokasi tragidi skrang. Kadangkala aku terpk nak salahkan siapa?.. TAKDIR? semestinya "YA" tu kita semua kena terima dgn redha sbb semuanya datang dr ALLAH S.W.T. Pembeli rumah? mungkin ada pro & kontra di sini. sikap pembeli yg tidak mengkaji kedudukan tanah rumah yg ingin dibeli atau juga pembeli tertipu dgn kata-kata manis pemaju. Developer? Semestinya YA sbb mereka terlalu taksub memikirkan keuntungan sedangkan mereka sendiri tahu kawasan tersbut merupakan kawasan tadahan hujan yg mempunyai geologi yang tidak sesuai utk perumahan. Apa pun yang berlaku tetap sudah berlaku. Yang telah mengamit kematian & menghancurkan impian & hati penduduk di situ. Takziah aku ucapkan pada mereka yang terlibat.

Rentetan peristiwa yang berlaku di sana. Hasil gambar dari teman & kamera aku sendiri. Sempat jugak meninjau kawasan. hehe :)
-- Pandangan dr atas.. tanah meranapkan banglo
--kerja menyelamatkan mangsa
--pergolakan bawah tanah
--keadaan kawasan terlibat -- penduduk meninggalkan kawasan
-- Banglo yang musnah
--Ribuan menyaksikan kawasan teribat
-- Pihak media membuat liputan
-- Helikopter meninjau kawasan
-- Seorang ibu hamil terpaksa dikejarkan hospital dengan helikopter

5 comments:

saveme_zero said...

semua yang terjadi ada hikmahnya.

ZiE said...

takziah wat keluarga... sempat jugak ko kesana ye ila.. jadi wartawan seketika :D

Rafizah Nordin said...

pun tak tau nak salahkan siapa.klu duit dah banyak,tentulah nak cari tempat yg kene dgn tastekan...tp bencana pula yg timbul.bg yg tselamat, syukur alhamdullillah tp pada yang tkorban, Al-Fatihah dan takziah diucapkan...

elly said...

takziah juga buat sume keluarga yg terlibat dengan bencana alam nie...
semoga kite jadikan iktibar dan pengajaran ats ape yg DIA berkehendakkan... pasti ade 1001 hikmah dsebaliknye...

Mummy ILa said...

btol tu semua.. semua yg berlaku ada HIKMAHNYA.

laporan dr ILa di tempat kejadian ;)

 
template by suckmylolly.com