PEMBACA / READERS

 mualai 26 SEPT 2010
since 26 september 2010

10 February 2009

HOLIDAY @ SWEET HOMES

3 hari aku berholiday sempena Thaipusam.. xde ke mana pun. x balik umah mak aku kat shah alam pun. Minggu ni aku x tahu nak ckp minggu bosan ke tidak. Cuti weekend & monday tu byk dok umah je. Memandangkan pagi sabtu tu, fil & sil aku yg sulong, kak niza berangkat ke Mekah. Aku subuh2 hari dengan penuh semangat yg waja menyiapkan kuih karipap & apam utk bekalan fil aku yg tersayang tu. x tahu la dia sempat merasa ke idak kuih muih yg aku bekalkan tu. Bukan apa, dia naik kete biras aku. Kuih tu plak mil aku yg pegang & abg ipa aku lak letak kat dlm boot kete dia. sedih mmg sedih la sbb ntah napa aku sensitif sikit pagi tu sbb aku x nampak xcited sgt fil aku nak jamah. Mayb hati dia dah sampai mekah..jasad je kat malaysia ni. Aku ni bukan apa, rindu benonya kat abah aku tp ntah la ngape aku x dapat nak jumpa dia. Banyak sgt aktivitinya cam jauh sgt shah alam tu rasanya. Sabtu ahad x byk aktviti aku cuma apis jela sebok dengan KAWAN-KAWAN, BOLA, FAMILY dia. Aku berdua je dgn izz di rumah. Boring2 aku layan tv.,.aku bawak izz p berjimba di pool, main buai.. tu je la keje kami sepanjang 2 hari ni. Syok jugak berjimba di pool berduan dgn izz. Aku ajo izz berenang.. main slam dlm pool dalam. hehe.. izz nampak kemajuan dah. Gaji ni mummy belikan izz jacket pool ye. leh blaja swim dalam pool dalam. Izz pun xmo masuk float. nak jual rasanya float tu. membazir je aku beli dulu. Anak aku ni jenis berani masuk air dgn gaya bebas. hehe.. Almaklumla dr dalam perut.. mummy dah ajo masuk pool. x rock la nak masuk float kan sayang.. hehe..xpe..xpe..tunggu mummy gaji ye. Isnin pun xde aktiviti cuma aku masak-masak, bersihkan umah, layan dak izz & lepak umah mil je. Naik moto bertiga-tigaan pusing2 taman. tu je la keje kami........

7 comments:

elly @ suely said...

holiday kat umah pon bes ila... byk hikmahnye... x de la kua duit n membazir hehehe...

saveme_zero said...

aku pun jalan dekat-dekat je ila

nasz said...

elok la dok umah pulak skali skala

Syafa said...

a ah la ila...coti lame2 pun bosan kan..x tau nak wat per..nak kuar mls..kalau dok umah pun xde ape nak wat..tapi skali skale dok umah layan anak..sonok gak..nak2 umah ade pool..terjunnnnnnnnnn

♥ Eda ♥ said...

amboi balgak ko ye izz...float tu bag aina la kalau takmo..muahaha

Mizz_Ila said...

elly~ best mmg best tp aku ni anti dok umah 24jam.

kak sue~ kami pun dekat. paling jauh depan simpang taman. umah mertua. kahh

nasz~ huhuhu sekali sekala tu menyebabkan badan rasa x sihat. kahhh

sya~ hahaha..2 yg 2 hari terjun pool..isnin je x pegi sbb hujan.

eda~ mau float izz ka?.. meh beli la boot sale ...kahhh

Unknown said...

Duk umah pon ok pe..di zaman kegawatan ni kene jln dekat2 jelah hehehe

 
template by suckmylolly.com