PEMBACA / READERS

 mualai 26 SEPT 2010
since 26 september 2010

04 June 2009

AWEK LAKI AKU KENA KIDNAP!!

++ hanya tinggal kenangan moto kesayangan apis ++
(Gambar ni diambil pada 12-May-2008..)
Nak jadikan cite..semalam hari malang utk laki aku. Moto kesayangan dia YAMAHA 135LC berno IC : WPY 9249 berbaju MERAH dikidnap seekor monyet jantan berambut perang di hadapan opis di Taman Berlian, Gombak. selangor. Laki aku sedar awek dia kena kidnap lebih kurang jam 11pagi. Setelah diselidik melalui CCTV opis dia, monyet jantan SIAL buat keje tu kira-kira jam 8.45pagi. Laki aku baik punya park depan opis siap lock tayar seperti biasa. Monyet jantan tu baik punya keje..mmg pantas hingga orang x sedar. Kebetulan receptionist opis laki aku x perasan. Yela dah tu yg tersurat takdir, bolehlak masa tu yg pekerja di receptionist tu x perasan kelibat melalui tv visual CCTV tu. Laki aku nak klua buat keje luar, sedar-sedar moto dah takde. Aduyaiii x tahu nak kata la.frust..sedih..geram..marah semua ada tp dia ckp nak nangis pun x guna..benda dah jadi. Laki aku terus ke balai polis buat laporan. Skrang ni no Plat moto dah blacklist..polis dah start siasatan & roadblock utk semua jenis moto sepesen laki aku.. tu kata dowang la..harap polis jalankan tugas dengan baik & dapat tangkap monyet tu… Alhamdulillah laki aku mmg beli insuran 1st party..so, leh la dpt claim..walaupun hanya dpt 80% dr hege moto. Nasib la jugak moto tu dah habis hutang 3 bulan lepas. Aku ingatkan ada hutang lg…rupanya dah settle..so, duit claim nanti leh la cover beli moto LC baru katanya cuma tambah skit duit sendiri. Seingat aku moto tu laki aku beli kat kedai BOTAK masa aku pregnant izz, 7 bulan. Rezeki izz la jugak laki aku mampu nak beli moto tu. Sian gak aku tgk laki aku tu… yela..harta sendiri..sape tak sayangkan?.. InsyaALLAH ada hikmah yang baik disebalik kejadian ni. Dahla semalam moto ilang… petang tu plak mmg dia dah buat appointment nak repair kete aku yg dah meragam. Melayang gak ratusan ringgit demi kete kesayangan aku tu. “Terima kasih babah…betulkan kete mummy tu..Mummy doakan polis dpt tangkap monyet tu & dapat moto babah balik. Mungkin ada rezeki yg lebih utk kita selepas ni..yang penting kita sabar”.. Kowang kalau ternampak.. moto LC bernombor plat WPY 9249 tu..cepat2 inform ye. .
Esok aku tepek visual CCTV kat sini. arini apis akan dapat salinan visual tu & dia nak bg polis untuk bahan bukti.

14 comments:

saveme_zero said...

ya allah..mmg monyet btl. kurang ajar tol sapa yg curi tu.

Ummi Nuhlan said...

ISKH2....JAHAT SUNGGUH MONYET ITEWWW..SEMOGA DIA DAPAT BALASAN.
SAMA LA...KAT PERLIS NI PON BYK KES CURI MOTOR..
SAYA PON PAKAI LC.SIAP PAKAI ALARM SKRG NI,.SEBAB SEDAR SKIT KALO DISENTUH.DIA AKAN MENJERIT JERIT.
XMAHAL ALARM TU DLM RM100 JE.
SEMOGA JUMPA SMULA MOTOR TU

FaizAmY said...

hadeii siannye ilang motor..mmg leceh kan?? bengap punye mat rempit monyet...smg die akan ditangkap segera oleh pihak berkuasa..

kak ila..dari 2008 sampai 2009 ni izz beso tu jer kan? ehehe..cute dak izz ni..maintain jerk..ngee

Unknown said...

sian awek apis..takper la ade hikmah tuh..moto ni selalu x dpt trus..derang dpt bwk lari buang plat bukak part sume.

A.I said...

Adohaiiii...sayangnye moto!!! benci tul ngan pencurik ni tau!! haih!

fazilzura said...

adeh sian nye apiz...

tp dia dpt awekzzz baru ye dakkk


* monyet tu kasi kurung dlm kandang boye jek

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

motor tu mmg panas sekarang..yamah 135LC sgt laris..wooo
kesian laki ko

♥ Eda ♥ said...

abg aku pun penah kene cemni...nak dpt balik harap maaf la..mmg jg harap la..bile duit insurance dpt balik..upgrade kau...haha pueh hati..tapi sedey gak la..sebab moto yg dicurik tu limited edition ..tu yg mat rempit gile nak curik 2..itupun berjaya selepas cubaan ke 3 nak curik..huhuhu...pehni beli scoooter je la ..hehe

nasz said...

sedihnye

irma said...

siannya abg apis...huhu...mmg monyet lah tu camtu....elok jer dgn rambut pernag kan..huhu
minatk2 polis cpt dpt tangkap monyet tu...

Unknown said...

salam illa..geramkan dgn monyet tu..tapi skrg ni payah sikit..dia org boleh tukar no plet..ada tak suami kamu tanda apa-apa kat bahagian motor tu?kalau ada senang sikit.

kamu beli motor kat botak?????kat situlah tempat suami akak beli motor..dulu kat batu 5..skrg ni dia dah kaya..kedai kat danau kota tu kan?

lepas ni kena hati-hatilah ..bila beli motor baru..

si G.E.D.I.K.S said...

hai salam perkenalan..
thanks masuk rumah saye :)
merahh la rumah ni..
hehhe
kesiannye pasal moto kene curik tu..
tp mmg kes curik moto ni selalu sgt dgr kat msia tu..

mmg takde rezeki akak sekeluarge la kali ni

gediks korea

Unknown said...

email akak roslana_06@yahoo.com.my

ayien78 said...

ila...lahai aku baru berkesempatan baca thread ko ni...siannya apis... dah tkde rezeki...tapi takpe dugaan tuhan bg tu ... ada hikmah kot..mana tau ada rezeki terpijak lain dpt.....
monyet betulla monyet yg curik motor ko tu...nnt ko sumpah dia jd baboon..padankan muka dia

 
template by suckmylolly.com