PEMBACA / READERS

 mualai 26 SEPT 2010
since 26 september 2010

08 June 2009

HEPI 2nd BESTDAY DINA!

1st sekali aku nak mengucapkan terima kasih pada PN.SYAFAWATI SEKELUARGA kerana sudi menjemput kami sekeluarga ke majlis bestday dina.Walaupun kami terlambat beberapa saat ..x dapat la nak menyumbangkan sore aku yg x bape nak merdu tp quiet ok la dari budak tadika menyanyi tu kan..tp sempat gak tengok dina meronta-ronta xnak tiup lilin & kek…hehe..semua gara2 lilin…sempat gak dina bgtau aku..dia dah buang lilin dalam tong sampah ..kahh

apa pun sya, terima kasih kerana sudi menjadi customer apis dengan membeli lukisan 2 orang budak tu yang telah mengingatkan aku pada menantu aku yg di sana tu…. “Eda..cepatla ko bawak menantu aku tu balik”.. aku ni dah ntah berapa kali tersalah panggil nama anak orang. Oh tidakk!! Kenapa ?...izz pun sama! Dina jd aina…camne tu? Aku lak asal budak ppuan je aku terpanggil aina.. sampai anak si yana pun aku terpanggil aina… huh.. my gosh..ainul la…not aina..okeyy!! wakakaka

dah 2 tahun dina skrang ni.. 2 tahun 2bulan gak anty kenal mak ko!(berpeluk2..bersua muka).. hehe..dr gems.. dah slim melim mak ko skrang..anty ko ni gak debab lg.. huhu..doakan aku leh slim b4 raya.. yesss…I can do it!! Wakakaka..semangat ni! Dah turun bape kilo dah ni..kena teruskannnnn….

Anty sab, mihun mu sungguh sedap. Jangan takut nak ajak ila datang makan lg ye. Heheh.. 2 kali aku menambah ..(bini sape la tu?) siap add on 4 sudu sambal cili..kahhh.. (knp aku rasa x berasap sgt?..kowang kata pedas.. ke urat pedas kat lidah aku dah problem) hehe..

Kepada kak wil.. semoga hp ko sehat selalu.. almaklumla hp dah berendam body dlm sup mihun aku. Diulangi 4 sudu besar sambal cili ye!..jangan sampai laki ko terasa pedas bila bercakap dengan ko…

Kek sungguh cute! I like.. cupcakes too..tasty very marveles.. kak wil mmg best…(cepat kembangkan bontot ko kak wil selebar mangkok jamban..aku dah poji ni).. Mak bestday girl, sya.. ko amat cun pada hari tu.. cam kakak temankan adik potong kek. Wakakaka (wajib ko ciom aku 10x..kata les aku)

Cik lin a.k.a kakak cute.. ko mmg comel.. bersua jua kita ek.. amacam?..dah jumpa aku yg debab ni..dah la muka melekit2..almaklumla aku bz all day long.. berkejaran seperti artis nak buat show.. x menyempat2…kencing je aku sempat..salin baju x tuko tudung terus zrasssssssssssss ke party dina. Lupa nak touch up muka. Walaupun aku tahu..aku tetap cute..(izinkan aku perasan seketika..layan je)..

Eh pesal arini aku mencece lama sgt ni..dah cam anak aku plak.. ha..layan jela gambo yg sempat laki aku amik. Aku xde masa nak pegang kamera sbb aku lebih sebok melayan mihun sup aku. (jgn pelik muka aku xde dlm gambo..sebab aku tgh mengadap mihun sup di celah dapo anty sab sehinggakan laki aku x pasan aku berada disitu.…anak aku? Dia amat pandai membawa diri di tempat orang. Aku leh makan dgn aman..camne la x gems..kekeke)

Lokasi yang diterjah.... suami mithali yang sempat diterjah... suasana selepas acara kior bestday beramai-ramai.. decoration yang simple tp menarik.. theme : Dora & Diego dina tengah meronta2 ketakutan.. mak dia paksa potong kek tp apakan daya anak takut lilin. hehe.. anak dara puan mely yana... ainul.. muka sejibun ayahnya,adam.. anak buah sya yang x sabo nak makan kek dina.. dah selamat dia rasa...hehe mak dina, sya sebok melayan tetamu kecil.. :) telinga capang pun interprem.. teruja tengok cupcakes & kek dora.. anak aku yg x sabo nak makan kek dora.. cik lin a.k.a akak cute.. bersama heronya.. :) kek dr hasil tangan kak bibu.. sungguh inovatif ..kretif...& sedappppp bestday girl bersama makcik nya.... hepi bestday sayang!! ni aku tahu kes apa... sure kes takot jumpa apis.. wakakakaka wawawa..anak sapekah itu?.. diego mesia yang dah menyentap cupcakes.. amboi dik... soka ko kan? almaklumla peminat dora xplorer ni.. abg & kak ipa sya... abg sya ni x-classmate apis masa budak remaja dulu... apa la yg disembangkan tu kan?..almaklumla bulan depan nak berjiran tetangga... :) ni laki sape?.. cik lin ek?.. salam kenalan bang.. hehe

The making of….

Proses menyiapkan lukisan DORA & DIEGO utk majlis dina. Aku ada gak tolong 10% dlm proses mewarna. Hehe… tp bayaran aku cas 50% ke apis. Kahhh… keje x seberapa..mintak upah lebih2..(suka ati akula…aku bini dia..kahh) Sesiapa berminat mengupah pelukis amatur aku melukis karekatur ..leh la hubungi aku. Bayaran jauh lebih murah dr pelukis kat CM tu.. hehe (wat iklan lak)…

apis tgh concerntrate menyiapkan diego..
penuh tumpuan.. wakakaka.. ni la hasilnya .... cantik kan? (puji laki sendiri) izz bersama lukisan babah nya.. tu termenung tingat aina la tu.. wakakakaka

13 comments:

Syafa said...

ilaaaaaaaaaaaaaa.....mula2 aku nak mintak izin nak cilok gambo2 ko.!!semua skali!!!maklum la..aku x menang tgn nak amek gambo time tu...mintak izin yer sayanggggg..ngeh..ngeh...
tq buat ko,apies,izz sbb sudi dtg ke majlis dina..thanks to apies jugak sbb dah tunkus lumus melukis kan 2 karton tu utk aku!!!tq apies..aku tanpa segan2 akan guna khidmat ko lagi nanti yerk..tq2...

Unknown said...

va va...ooo padan le izz turun from baba de..hehehe cantek beb..leh lukis muke anak2 aku nanti ek?hahaha bab hp aku tercelup dlm kuah soto ko..tak leh wat pe la nuha hehehe..sib le ko tak jadi bionic mkn kuah sup berperisa henpon..(sib gak tak kene bateri kalo tidak huaaaaaaaa)
mmg 'pedas' je skang ni bile bercakap ngan laki aku (x sayang molot)kuang5x

Mizz_Ila said...

sya~ orite sayang..hehe..

kak bibu~ kalau x aku leh jd BIONIK ILA..heheh

irma said...

ilaa......canteqnya gambo apis lukis tu.....mesti wani teruja tengok dora tu.....dia mmg minat sgt...nanti jumpa uncle apis nk suh lukis lah dora&ben10 2 bradik ni...canteq gak letak dlm bilik dorang..haha

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

ila laki ko pandai melukis??
lukis gambar kawin boleh??
kalau boleh bgtau aku ek...

hehehe
aku tgk gambar2 ni macam sya plak yag bitrhday..lawa gilok

ieda said...

cantiklah lukisan tu pandainyer melukis..,lama sgt dah ieda x join kwn2 m.com...

elly @ suely said...

kretip betul laki ko ila... pandai la apis lukis... nape x byk gbr ila? ke ade part2? hehehe

nasz said...

kagum aku ngn bakat si apies ni

si G.E.D.I.K.S said...

salam kak ila..
saye x jadi agent mane2 syarikat la..
tp biase jd tour agent tak bertauliah aje..
hehehe..

tp kalau akak nk tgk pakej muslim tour tu akak bg email ye? nnti saye forwardkan info utk ke Korea tu

Anonymous said...

hmmm...b'day bash ya... hmm.. ciklinn pun ader... sonok nyer... ya la.cakenyer cantik... deco nyer pun simple... suka... suka... izz sopannyer mkn cupcake....

fazilzura said...

wahhh apis terer betui..

hepy besday to dina.. sowe untie x sempat nak terjah ke saboo jadual padat.

* tq to sya, cz sudi mnjmput

Mizz_Ila said...

TERIMA KASIH PADA SEMUA YANG MEMUJI BAKAT APIS. HEHE..

KALAU SESAPA NAK DIA LUKIS TU.. DIA CKP DIA LEH LUKIS KE BENTUK KAREKATUR SAHAJA.. MEANS KARTUN2..MUKA KITA KE KARTUN . DIA CKP KALAU POTRET BIASA DIA MALAS NAK BUAT SBB DIA X BYK MASA. POTRET KENA CONCERNTRATE & AMIK MOOD YG LAMA KATANYA. HEHE...

SAIZ A4 - RM10 SIAP LAMINATE & SAIZ MANILA KAD - RM30.

FaizAmY said...

k ila..rase mcm nak gune la khidmat en. somi mu itew..aku dah lame kepingin tp kat luar mahaller..ari tu gi aquaria sampai rm60 1 muke..huhuhh...kalau yg nak pakej rm30 tu leh lukis gambar sekeluarge or 1 muke jerk?

 
template by suckmylolly.com