PEMBACA / READERS

 mualai 26 SEPT 2010
since 26 september 2010

10 June 2009

SELERO MINANG

Gulai Lomak cili api ikan jelawat.. terung berlado
Malam td aku tetiba rindu dengan masakan keturunan aku. Tibo-tibo jo teraso nak makan masakan minang. apo lae.. aku pun poe la kodai, boli lado kampong..sorai..segalola yang takdo dalam poti sojuk aku tu. Nak masak golai lomak ni keno btoi2..nanti x menjadi keasliannyo. Tumbok lado merah + kampong lumat2.. tumbok sekali kunyit hidop. baru la sodappp... masak btoi2 dgn api sodang. Dah tu adolak adoi torung lobih ..aku masak jo torung berlado. sodapnyoooo.. aku makan x pandang kiri kanan dahhh..siap hirup gulai lomak tu lae. adoyaiiii..stim jo raso. :)

13 comments:

irma said...

aduhai...byk lak lauk pauk dlm ni ila...ko membuat kan air lioq ku meleleh...huhu

[-suziey-] said...

waa wa waa..masak memaasak skang yek..ekeek:D
harus pedas msakan minang:p

AieZa said...

ila org nogori yo.. aku suko lauk pauk nogori ni.. masak lomak cili api.. perghhh.. sodap..

miss♥wahida said...

adui kak..saya tgh x selera makan nie tgk lauk kak ila..terus rasa lapo..hukhukhukhuk

MUMMY ILA said...

kak irma~ hahaha.. jgn sampai banjir pc ko udahhh...

suziey~ mmg ari2 aku masak cuma sejak menjak takde bahan aku nak tepek kat blog ni. aku jadikan masakan aku ni bahan tepekan blog ni.

aieza~ xla.. aku ni byk ikut darah keturunan belah abah aku. Abah aku keturunan MINANG PAGAR RUYONG.. means moyang aku orang sana. so, kira dokek samo la dgn keturunan orang nogori nun. cuma keturunan kami bermastautin di perak.podeh2 tu wajibbbbbbbbbbbb....

wahida~ ha.. p makan cepat! tau la nak kawin. jaga badan ke????

miss♥wahida said...

akak..bukan saya nak kawen tapi abang saya huhuhuhuhuh saya baru putus chenta..akak datang tau sume lauk2 kampung jea hehhehehhehhe umpan nie...

MUMMY ILA said...

wahida~ insyaALLAH....

Nur Syafawati said...

rajinnyer ko masak skrg ila oiiiiiiiiiii
post la kat wmaju skit ha...terliur air aku nengok ha ...

MUMMY ILA said...

apelak rajinnya. memang tiap ari aku masak. aku rajin amik gambo je. hehehe

FaizAmYAirieL said...

hadoiiii...sedapnyerr k ilaa...terlior aku weh..sure terangkat kan kepedasan die...

♥ Eda ♥ said...

sodapnyo besen...ko org minang ko??

MUMMY ILA said...

eda~ aah ..belah abah aku keturunan melayu minang pagar ruyong. wakakaka. benonya idokla kami ni ckp nogori tu. kami ckp perak tp moyang2 dulu ckp minang pekat. aku pun x paham. ahahahaha

el said...

adoi sodap lauk ko ila..cam gini apis makin kombang lo..heheh tpi heran izz still kiut kocik...hehehe

 
template by suckmylolly.com