PEMBACA / READERS

 mualai 26 SEPT 2010
since 26 september 2010

13 November 2010

DINNER DI SEOUL..

haaa?? Dinner di Seoul?!

haha...tu hanya dalam mimpi. Aku belum lagi berkesempatan nak ke seoul tahun ni tapi insyaALLAH kalau ada rezeki lebih nak ke sana hujung tahun depan, 2011.
Occay la cam biasa apa aktiviti menarik aku pasti di kongsi di sini. Aku ni kalau sesapa yang x tahu. seorang peminat filem,drama,lagu,program apa2 pun dari Korea. Lama dah aku minat sejak umur 18 tahun. Pelakon/penyanyi pujaan aku seperti di yang selalu ada di blog ni. 
Sampai tahap aku anggap dia BF aku & penah la bermimpi nak kawin dgn dia. Gilosss!..
 Malam semalam mmg kebetulan encik somi aku si apis tiada di rumah. Seperti biasa skrang ni dia tgh bzeee dgn club bola dia. Encik somi aku ni sporting, walaupun kekadang sengal skit tp dia Ok je kasi aku klua malam-malam. So,Aku ajak la kawan rapat aku ,yan pergi makan kat luar. Yan ni bujang lagi, dia pun sama citarasa dgn aku. senang bawak dia ni g mana-mana, x kira la makan ke shopping ke riadah ke. Memang dia syok jela follow aku yang sengal & kekadang abnormal. hehehe...cuma karok je xleh bawak sbb dia masih anak dara & itula perjanjian dia bersama arwah mak dia. Aku kena faham & respek !.. 

Jauh lak melalut.. aku dah lama nak makan korean food tp x semua restoran tu HALAL. Kebetulan tangan aku ni gatal2 mengGOOGLEkan diri..terjumpa KOREAN FOOD BUFFET HALAL- SEOUL GARDEN. Wahhhhhhhhhhhhhhhh!! pucuk dicita ulam mendatang.Wajib aku g!!...Janji punya janji lepas maghrib baru gerak ke 1UTAMA Shopping Mall.1st time aku g sana sebenarnya. Sekali cuba dah mau mau mau lagi laaa.. sedap sgt..fresh ..banyak pilihan..bersih, harga berbaloi & paling besttt selesa nak makan!.. Gila x gila kitowang ni kedai tutup kol 10.30 malam..kitowang sampai kol 9malam.. yeay!! u`ve 55min to clear yr food ... tapi utk orang yang KUAT MAKAN cam aku, takde hal laa..rilex laa.. :) akhirnyaaa BERJAYA mendapat tempat ke2 utk kategori customer terakhir. hehe

kalau kowang nak tau secara lanjut..leh layari SEOUL GARDEN ...

K LA TGK JELA GAMBO..
BBQ & Hotpot style
 cam biasa aku memang seorang yang sangat menghargai makanan.. SYUKUR

 Antara yang aku amik..byk sebenarnya tp ni bulgogi,chicken pelbagai perasa

kalau izz dah selera camni..maknanya SEDAP.. 
 
 ice lemon tea tanpa ais.. :)

 kimchi.. wajib kalau makan korean food

kimchi sup sedang di masak bersama sayuran & kerangan

 ni la yan peneman setia aku..dia x penah masak utk aku. kali ni xpert gilerr masak..hahahaha


 seleranya diaa.. ehehee

kami bertiga sangat happy :) sarang-heyo

tu dia....suka sangat dinner dengan mummy


kami customer ke-2 terakhir...:)


 HAPPY ..LEH MIMPI INDAH :)

8 comments:

Mama Herda said...

sedapnyeeeee..tp masalahnyee ank tekak aku ni klu bab2 mknan obersea ni..tersekat..hahahah..ssh nooo laa nk mcuba..

ardinihumaira said...

bestnye...
teringin dni nak makan kat situ:)

Ijah EmoTemo said...

aiyoooo kaka ila buat mek feeling nk makanan korea jugak la.. hahaha..

eii mcm sedap jah ni T_T
tp family ijah sushi pun xmakan , apatah lg korean food T_T

el said...

aku pun ritu gugel cari seafood steambot..yg ado pun seoul garden..kt penang ni ada 2 branch x slh aku
teringin nk mkn kt situ..rege pun tgk ok je..tp tulah xde member nak join.od lak x bape suke ermmmm selera tgk izz mkn

Mizz_Ila said...

her : aku rasa korean food ko bole masuk sbb masakan dia cam ko wat BBQ & stimbot je. kimchi pun rasa kobis jeruk bersambal je. hehe kalau jepun, aku jamin ko x larat nak makan. hahahaha

dini : best..g la try. ada cawangan lain gak tp pilihan tu x pasti sama ke idak. yang pasti HALAL. tukang masak pun ada org melayu

mek : apa lagi!!! ajak la kaum keluarga..kawan2 ke sana. cam mek bawak student card. dpt diskaun.sedap tau.. korean xde unsur sushi..masakan dia lebih spicy,rebus2,sup,nasi,bakar2 je

el: ko kena cuba... :)

azian_ab said...

awak pembetulan yek... kita smpi kol 9.30 la!!! bkn kol 9. kan ke kita ade masa 55 minit je nak mkn.

Mizz_Ila said...

yan : oh yeke x perasan.. hahah around tu la..

Najwa.H said...

kami pun baru je gi seoul garden...kat Penang. memang best!!!

http://zahanajwa.blogspot.com/2010/10/ngidamseoulgarden.html

 
template by suckmylolly.com