PEMBACA / READERS

 mualai 26 SEPT 2010
since 26 september 2010

24 November 2010

SATE KEBAB DAGING


Dinner malam tadi SATE KEBAB DAGING permintaan encik somi. Almaklumla lepas raya Qurban banyak stok daging dalam freezer. Macam-macam idea nak masak untuk habiskan stok yang ada. So, inilah dia SATE KEBAB DAGING hasil air tangan aku yang tak seberapa ni. Resipinya aku ni main campak-campak perap je..hehe tapi sedap lah.. :) (puji diri sendiri) 

Resipi sendiri ni ...simple tapi mudah :)

Bahan untuk diperap:

Daging yang telah dihiris separuh tebal
Kicap manis 3 sudu
Kicap masin 3 sudu
Sos tiram  1 sudu
Serbuk lada hitam
Serbuk lada sulah

Perapkan seketika.. lagi lama lagi bagus


Cara nak buat :

Amik kayu chopstik atau lidi cucukkan daging. selang seli dengan potongan kentang, cili merah benggala ,cili benggala kuning,bawang kuning & tomato.
Sapukan sikit minyak atas sate dan grisskan pembakar kemudian bakar dalam oven suhu 200c selama 40min atau sehingga masak

4 comments:

saveme_zero said...

wow....ko ni pagi2 dah suruh aku jilat screen. BBQ nti wat gini pun ok gak...muahaha

ILA HAFIZ said...

kak sue : boleh..boleh :)

Bibu said...

adoi kebab!!!!!!!!!!!!!
Re: free size iLa..besar

ILA HAFIZ said...

kak wil : oooo abaya tu free saiz ek

 
template by suckmylolly.com