PEMBACA / READERS

 mualai 26 SEPT 2010
since 26 september 2010

20 October 2010

16 TAHUN SUDAH BERLALU

 1st sekali aku nak ucapkan SELAMAT PENGANTIN BARU buat teman baikku sejak aku kecik sampai la aku dah besar gadang cuma dia je kecik-kecik camtu (x aci tau!). Banyak kenangan aku dengan shima ni, manis, buruk, pahit kami bersama. Inilah baru dikatakan BFF SEJATI. Kami pernah menangis bersama, suka bersama, gaduh, merajuk semua dah rasa sepanjang kami berkawan. 

Dialah kawan aku balik sekolah sama-sama, jalan kaki sama-sama, kena ngurat sama-sama, dating dgn bf pun sama-sama, mengedik pun sama-sama, xcident sama-sama, makan pun sama-sama, belajar sama-sama. 

Oleh disebabkan kami sangat la rapat, aku panggil dia "angah" sebab dia anak no 2 & family dia pun panggil dia camtu. Dia panggil aku "adik" walaupun nampak kurang sesuai sebab aku besar & tinggi dari dia. hahaha.. nak tau sebab apa?.. Sepanjang aku 1 kelas dgn dia.. aku la paling muda ..maksudnya aku lahir hujung tahun. Pernah dulu dowang gelarkan aku budak "A.B.U" sebab aku join netball sekolah tp x cukup umur lagi nak join kategori tu. 
Kami pernah berjauhan dengan haluan masing-masing. Ketika itu aku belajar di UPM, dia lak sambung belajar di JB. Selepas tu aku bekerja & dia pun bekerja. Kami berpisah sementara tanpa berhubung. Kami bertemu kembali selepas aku bertunang.

Semasa dia bersanding aritu, ntah kenapa air mata aku menitik. Sedih + gembira dibuatnya. Kawan aku dah kawin juga akhirnya. Tapi cam biasa sebak tu hanya di hati. :) control cun la konon.. wakakakaka...
 :: bersama rakan sekolah , rakan setaman, liza ::
 :: geng-geng zaman sekolah dulu ::
 :: perangai sengal mmg xleh ubah..dulu kini sama je... hahaha ::
:: kenangan bersama angah di samping anak-anak kami ::

5 comments:

Arin Mansor said...

cantek combination colour pink + cream ( cream ke white ek) ngeh3

eLYies said...

bestkan tgk kawan2 sekolah kawin.pastu masa tu la jumpa kawan sekolah yang lain..tiba2 rasa rindu zaman2 sekolah kan..huuhuhu

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

shbt lama dr sek lg..bgus la still baik cm dulu kan...susah nk dpt bff sejati ni...hehe.

tahniah kpd shbt ila...semoga kekal higga ke akhir hayat...

mama herda said...

meriah haaaa..aku dh lama x gi knduri kawen kwn2..mklum jauh dr kawan..huhuhu

Mizz_Ila said...

nik : pink + putih cream :) cam wedding alyn dulu

yies : mmg pun time kenduri camni la dpt jumpa kawan2 lama..

zura :ye btol tu. kawan senang dicari ..BFF sejati jarang ditemui.

her: aku pun dulu time study payah nak jumpa kawan lama sampaikan masa aku nak kawin dulu x dpt jejak semua kawan lama. ada la bape kerat je dpt jejak. sejak ada fb ni la dpt jejak ramai dr sebelum ni. masing2 dah ada kehidupan sendiri

 
template by suckmylolly.com